Allmän kurs grundläggande nivå

För dig som behöver grundskolekompetens.

Allmän kurs grundläggande nivå

På Allmän kurs grundläggande nivå med inriktning ”Hälsa och hållbar livsstil”, kan du läsa in grundskolebehörighet, vilket motsvarar årskurs 7-9. Målet är att du ska få godkända betyg i svenska/svenska som andraspråk, samhällskunskap, engelska och matematik. Därefter kan du studera vidare på gymnasienivå. Som en del av utbildningen får du också tillfälle att delta i intressanta föreläsningar och studiebesök med fokus på hälsa och hållbar livsstil. Undervisningen är individanpassad efter dina behov och förutsättningar. Utbildningen varar 1-3 år beroende på dina förkunskaper. Antagningsintervju görs enligt överenskommelse. En kursavgift tas ut på 350:-per deltagare och läsår. Avgiften inkluderar studiematerial, wifi, kaffe och försäkring.

Utbildningsanordnare: Ädelfors folkhögskola.

Löpande antagning. Välkommen att skicka in din ansökan!
För Allmän Grundkurs förväntas du har klarat SFI kurs D eller motsvarande.

Kontakt:
Mejla till: info@vaxjofolkhogskola.se eller ring receptionen: Tel: 073-25 33 630

Ansökan sker via Schoolsoft